Få styr på de vigtigste lovkrav til dig som arbejdsgiver, og kom godt i gang med at sikre det gode arbejdsmiljø for dig og dine ansatte.

Vi har lavet denne nemme guide til dig, som kun tager 2 minutter at gå igennem.

Arbejdsmiljøloven stiller tre helt centrale krav til dig som arbejdsgiver:

  1. Lav en arbejdspladsvurdering sammen med dine ansatte
  2. Afhold et årligt møde, hvor i taler om jeres arbejdsmiljø
  3. Du skal oplære og instruere dine medarbejdere

Disse krav gælder, uanset om du har én eller flere ansatte, eller om I arbejder med farlige maskiner eller på kontor. Du kan bruge følgende værktøjer til at komme godt i gang med at sikre en sund og sikker arbejdsplads for dig og dine ansatte.

Har du spørgsmål om arbejdsmiljø og reglerne på området, så sidder vores Call Center klar til at vejlede dig og besvare dine spørgsmål.

 

Fandt du ikke svar?

Ring til Arbejdstilsynets Call Center på 70 12 12 88

Telefontid: Mandag - torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-14