Få styr på arbejdsmiljøet med digitalt APV-værktøj

Alle virksomheder med ansatte skal lave en arbejdspladsvurdering (APV), der hjælper dem til at have styr på arbejdsmiljøet. Med Arbejdstilsynets APV-værktøj er det nemt og enkelt at leve op til reglerne og bruge APV’en som et aktivt redskab til et bedre arbejdsmiljø.

Hele processen i fire enkle trin

Fire enkle trin – så er I i mål

  • Vælg branche
  • Inddrag medarbejderne
  • Vurder problemerne
  • Lav en handlingsplan

APV-værktøjet tager jer igennem processen skridt for skridt

Prøv det nye APV-værktøj

20 spørgsmål til netop jeres branche

Hvad skal jeres APV indeholde? Arbejdstilsynets eksperter har valgt de 7-20 typiske arbejdsmiljøproblemer i lige netop jeres branche. Og I kan nemt tilpasse listen, så den passer til jeres hverdag.

Fyldt med gode råd til jeres arbejdsmiljøproblem

Få hjælp til at vurdere jeres arbejdsmiljøproblemer og til at finde en løsning. APV-værktøjet er fyldt med konkret hjælp til hvert enkelt arbejdsmiljøproblem, så I både kan overholde loven og skabe en sikker og sund arbejdsplads på samme tid.

Lev op til reglerne nemt og enkelt

I bestemmer selv, hvordan jeres APV skal se ud. Men husk at der er en række krav til processen. APV-værktøjet gør det nemt at leve op til reglerne.

Læs om kravene til APV’en

Få hjælp fra vores APV-hotline

Har I spørgsmål til APV-værktøjet eller jeres APV-proces generelt? Ring til vores specialiserede hotline, der sidder klar til at hjælpe jer i mål.

Se hvornår telefonerne har åbent

Kom i gang med jeres APV

Med APV-værktøjet tager det kun få klik at komme i gang med APV-processen. I bestemmer selv, om I vil logge ind med Nem-ID eller oprette en ny bruger med jeres hverdagsmail.

Åbn Arbejdstilsynets APV-værktøj