Online APV

Online APV-værktøjet gør det lettere at lave arbejdspladsvurdering

Værktøjet henvender sig særligt til mindre virksomheder med under 10 medarbejdere, men kan også være til nytte for større virksomheder.

Virksomheden logger på med NemID, udarbejder indholdet direkte i handlingsplanen og gemmer APV'en online. Det er kun virksomheden selv, som har adgang til APV'en.

Fordele for virksomheden ved at bruge Online APV:

  • Let at lave APV ud fra 3 simple trin
  • Sikker adgang med NemID
  • Alle oplysninger gemmes online
  • Nemt at rette i APV'en
  • Overskuelig handlingsplan, som er nem at printe
  • Mulighed for at give medarbejdere adgang.

Kom godt i gang med Online APV

Log på Online APV med virksomhedens NemID (nøglekort/nøglefil) og gennemgå de 3 trin:

  1. Tilføj jeres arbejdsmiljøproblemer i handlingsplanen. Beskriv, hvor på arbejdspladsen problemet findes, hvad problemet er, hvordan det vil blive løst, hvem der er ansvarlig og hvornår problemet skal være løst.
  2. Udfyld APV-oplysninger og forklar, hvordan I har indtænkt sygefravær i APV’en, og hvordan medarbejderne har været inddraget i APV-processen. Det er vigtigt, at medarbejderne er inddraget i alle faser i APV-processen. 
  3. Handlingsplanen er nu færdig og skal gøres tilgængelig for alle medarbejdere. Klik fx på "Udskriv handlingsplan", og opsæt den et synligt sted i virksomheden som fx en opslagstavle i frokoststuen.

Log på Online APV (log ind med virksomhedens NemID)

Brugermanual til Online APV (pdf)