Online APV

Online APV-værktøjet gør det lettere at lave arbejdspladsvurdering

Arbejdstilsynets online APV-værktøj gør det lettere at udarbejde arbejdspladsvurdering (APV). Værktøjet henvender sig særligt til mindre virksomheder med under 10 medarbejdere, men kan også være til nytte for større virksomheder.

Virksomheden logger på med NemID, udarbejder indholdet direkte i handlingsplanen og gemmer APV'en online. Det er kun virksomheden selv, som har adgang til APV'en - Arbejdstilsynet kan ikke kigge med.

Fordele for virksomheden ved at bruge Online APV:

  • Let at lave APV ud fra 3 simple trin
  • Sikker adgang med NemID
  • Alle oplysninger gemmes online
  • Nemt at rette i APV'en
  • Overskuelig handlingsplan, som er nem at printe
  • Mulighed for at give medarbejdere adgang.

Kom godt i gang med Online APV

Log på Online APV med virksomhedens NemID (nøglekort/nøglefil) og gennemgå de 3 trin:

  1. Tilføj jeres arbejdsmiljøproblemer i handlingsplanen. Beskriv, hvor på arbejdspladsen problemet findes, hvad problemet er, hvordan det vil blive løst, hvem der er ansvarlig og hvornår problemet skal være løst.
  2. Udfyld APV-oplysninger og forklar, hvordan I har indtænkt sygefravær i APV’en, og hvordan medarbejderne har været inddraget i APV-processen. Det er vigtigt, at medarbejderne er inddraget i alle faser i APV-processen. 
  3. Handlingsplanen er nu færdig og skal gøres tilgængelig for alle medarbejdere. Klik fx på "Udskriv handlingsplan", og opsæt den et synligt sted i virksomheden som fx en opslagstavle i frokoststuen.

Log på Online APV (log ind med virksomhedens NemID)

Brugermanual til Online APV (pdf)

Spørgsmål svar om Online APV

Nej. Det er kun jer selv, som har adgang til APV'en. 

Fandt du ikke svar?

Ring til Arbejdstilsynets Call Center på 70 12 12 88

Telefontid: Mandag - torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-14

  • Sørg for, at enheden har Java installeret.
  • Undgå Google Chrome browser. Brug i stedet Internet Explorer, Firefox, Safari mv. 
  • Husk at logge på med virksomhedens/medarbejder NemID. I kan ikke benytte privat NemID.
  • Tjek, at virk.dk eller NemID ikke er ustabil eller nede.
  • Få hjælp til NemID-medarbejdersignatur hos Nets Support (Nets hjemmeside)
  • Kontakt Nets på telefon: 72 24 70 90. Bemærk: Gratis hjælp kræver en Nets supportaftale, ellers fakturerer de pr. henvendelse.

Fandt du ikke svar?

Ring til Arbejdstilsynets Call Center på 70 12 12 88

Telefontid: Mandag - torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-14

I kan bestille medarbejdersignaturer hos Nets. Jeres administrator kan derefter give medarbejderen adgang til Online APV. I mindre virksomheder er det typisk ejeren eller direktøren, der er administrator.

Læs mere om at få og tildele rettigheder (virk.dk)  

Fandt du ikke svar?

Ring til Arbejdstilsynets Call Center på 70 12 12 88

Telefontid: Mandag - torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-14

Ja. Hvis I bruger NemID-nøglekort. Vi anbefaler, at I bruger en enhed med et behageligt tastatur, hvis I skal skrive længere tekster i APV'en. Det er også en fordel, at enheden har adgang til en printer.

Fandt du ikke svar?

Ring til Arbejdstilsynets Call Center på 70 12 12 88

Telefontid: Mandag - torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-14