Online APV

Online APV lukker og erstattes af nyt værktøj

I Arbejdstilsynet vil vi gerne stille mere af vores viden til rådighed for jeres APV-proces. Derfor lancerer vi nu et nyt APV-værktøj, der kan meget mere end det gamle kunne – blandt andet indeholder det målrettet vejledning til 57 forskellige brancher.

Prøv det nye APV-værktøj

Det betyder samtidig, at vi pr. 1.1.2020 lukker det gamle Online APV.

Har I oprettet en handlingsplan, er det desværre ikke muligt at overføre den direkte til det nye system, da de to APV-værktøjer er for forskellige.

Hvis I vil gemme jeres handlingsplan, er det derfor vigtigt, at I gemmer den hos jer selv før 1.1.2020.

Download jeres handlingsplan

Hvis I har indhold i Online APV, I vil gemme, så skal I logge ind og klikke på den nye knap ”Download handlingsplan”. Knappen er placeret i bunden af handlingsplanen ved siden af knappen ”3. Udskriv handlingsplan”.

Sådan fungerer Online APV

Log på Online APV med virksomhedens NemID (nøglekort/nøglefil) og gennemgå de 3 trin:

  1. Tilføj jeres arbejdsmiljøproblemer i handlingsplanen. Beskriv, hvor på arbejdspladsen problemet findes, hvad problemet er, hvordan det vil blive løst, hvem der er ansvarlig og hvornår problemet skal være løst.
  2. Udfyld APV-oplysninger og forklar, hvordan I har indtænkt sygefravær i APV’en, og hvordan medarbejderne har været inddraget i APV-processen. Det er vigtigt, at medarbejderne er inddraget i alle faser i APV-processen. 
  3. Handlingsplanen er nu færdig og skal gøres tilgængelig for alle medarbejdere. Klik fx på "Udskriv handlingsplan", og opsæt den et synligt sted i virksomheden som fx en opslagstavle i frokoststuen.

Log på Online APV (log ind med virksomhedens NemID)

Brugermanual til Online APV (pdf)

Spørgsmål svar om Online APV

Nej. Det er kun jer selv, som har adgang til APV'en. 

Fandt du ikke svar?

Ring til Arbejdstilsynets Call Center på 70 12 12 88

Telefontid: Mandag - torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-14

  • Sørg for, at enheden har Java installeret.
  • Undgå Google Chrome browser. Brug i stedet Internet Explorer, Firefox, Safari mv. 
  • Husk at logge på med virksomhedens/medarbejder NemID. I kan ikke benytte privat NemID.
  • Tjek, at virk.dk eller NemID ikke er ustabil eller nede.
  • Få hjælp til NemID-medarbejdersignatur hos Nets Support (Nets hjemmeside)
  • Kontakt Nets på telefon: 72 24 70 90. Bemærk: Gratis hjælp kræver en Nets supportaftale, ellers fakturerer de pr. henvendelse.

Fandt du ikke svar?

Ring til Arbejdstilsynets Call Center på 70 12 12 88

Telefontid: Mandag - torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-14

I kan bestille medarbejdersignaturer hos Nets. Jeres administrator kan derefter give medarbejderen adgang til Online APV. I mindre virksomheder er det typisk ejeren eller direktøren, der er administrator.

Læs mere om at få og tildele rettigheder (virk.dk)  

Fandt du ikke svar?

Ring til Arbejdstilsynets Call Center på 70 12 12 88

Telefontid: Mandag - torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-14

Ja. Hvis I bruger NemID-nøglekort. Vi anbefaler, at I bruger en enhed med et behageligt tastatur, hvis I skal skrive længere tekster i APV'en. Det er også en fordel, at enheden har adgang til en printer.

Fandt du ikke svar?

Ring til Arbejdstilsynets Call Center på 70 12 12 88

Telefontid: Mandag - torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-14